Jste IN, krásní a žádoucí?

Oblast módy se stala velkým byznysem a my jeho oběťmi. Splýváme čím dál víc s davem, ztrácíme sami sebe, kvůli každému kilu navíc a nové vrásce přestáváme být dost dobří. Naše štěstí je závislé na množství a značkách věcí, které si můžeme pořídit. Je to štvanice a obchodníci se dobře postarají, aby pro vás neměla konce. Nebo ne?

Zda jsme IN, krásní, žádoucí a také uznání hodní nebo jak vnímáme a přijímáme druhé, rozhodujeme z velké míry podle toho, co vidíme navenek. Ani se takto chovat nechceme a mluvíme o hloubi nitra, duše a o vnitřních kvalitách, ale k povrchnímu posuzování lidí i světa jsme manipulováni, aniž bychom si to uvědomovali. Mocná média, reklama a chtíč obchodníků po stále větších ziscích tak vládne i vašemu podvědomí. Přesto, že vaše vědomí křičí NE!

Čemu v módě věříte?

Mít „to správné“ oblečení, „ty správné“ boty, „ty správné“ hodinky, „ty správné“ kabelky, „ty správné“ účesy, „ty správné“ mobily, „ta správná“ auta, „ty správné“ bytové doplňky a jezdit na „ty správné“ dovolené, je prý základem úspěchu. Jen tak je prý možné být sexy, zaujmout a získat skvělého muže či ženu, dostat práci svých snů a vůbec být váženým člověkem, kterého druzí berou. Znáte tyto věty z časopisů a televizních spotů? Kdo by je neznal! Usmíváme se, kdykoliv je slyšíme a přepínáme na jiný kanál. Už na první pohled jsou povrchní a mnohdy i otravné. Občas však zaujmou vtipem nebo myšlenkou a někdy se dotknou našeho bolavého místa. Vědomě se cítíme povznesení a nad věcí. Jak máme rádi sami sebe, jak jsme úspěšní a spokojení v partnerských vztazích nebo třeba jak vnímáme svoji profesní hodnotu, přece nebudou rozhodovat věci, které si koupíme, říkáme si statečně.  Ale přesto se chováme opačně a stejně tak i naprostá většina lidí. Jak se to stalo?

I vaše „touha“…

Spousta lidí tvrdí, že tlakům médií a reklamy se dokážou ubránit.  Pokud ale slyšíme každý den a ze všech stran, „co je pro nás dobré“, naše podvědomí, i navzdory našemu vědomí, vytvoří zápis. Reklama je totiž krásná a my toužíme žít život, jaký nám ukazuje. Při pohledu na krásné lidi, krásné oblečení a krásné věci v nás vznikají silné emoce být také takoví. A silné emoce vytváří v mozku zápisy. O dostatečné množství těchto zápisů v „žádoucím“ znění,  se starají pečlivě média a reklama. My pak máme jen iluzorní pocit, že se rozhodujeme. Ve skutečnosti za nás rozhoduje podvědomí a jeho zápisy.

Zůstanete obětí?

Média a svět reklamy dokonale znají tyto principy činnosti mozku a maximálně je využívají ve svůj prospěch. Je to jednoduché a maximálně účinné. Prožijete-li reklamou vyvolanou emoci, jak je daná věc  úžasná, nádherná, přínosná, jedinečná, udělá z vás lepšího nebo krásnějšího člověka, dovede vás k úspěchu nebo se vám zaslouží o obdiv druhých nebo přečtete-li si článek o tom, jak budete letošní léto neodolatelní v pruzích, chtě nechtě je hotovo. Už máte v hlavě vzorec, podle kterého je potřeba pruhy do šatníku zařadit, abyste se neodolatelnými stali. Tato manipulace je nenápadná a většina z nás ji ani jako manipulaci nevnímá. Opak je ale pravdou. Nechceme být přece nemódně oblečení a s pocitem, že my se do pasti reklamy chytit nedáme, jaksi dojdeme po pár dnech k „vlastnímu“ názoru, že právě pruhovaná halenka, sukně, či sáčko se nám náramně líbí a v šatníku jej nutně potřebujeme. Stane se totiž prý klíčovým prvkem naší neodolatelnosti.

Kdo určuje, co chcete? Opravdu vy?

A tak to, co chceme, potřebujeme a kupujeme, určují ti, kteří na nás chtějí co nejvíce vydělávat a neberou si k tomu vůbec žádné morální servítky. Reklamní řeči  o tom, co letos podtrhne vaši osobnost, bez čeho se prostě v šatníku neobejdete a kde prostě letos musíte být, si přeložte jako útok na pocit vaší osobní svobody a svobodného rozhodování. S elegantně zabalenou výhružkou, že přece nedopustíte, abyste byli outsidery neschopnými se „správně“ obléct a jít s dobou.

Tohle opravdu chceme? Nebo to děláme jen proto, že se bezmyšlenkovitě vezeme na lodi, kterou řídí někdo jiný? Protože něco  dělají i ostatní a nás ještě nenapadlo, že tento způsob žití „ve stádu“ nám zajišťuje jen iluzorní pocit úspěchu a sounáležitosti či jistoty, který ve skutečnosti žádnou jistotou není a přináší jen minimum štěstí? Média a svět reklamy usilovně dnes a denně pracuje se spoustou špičkových marketérů na tom, aby své stádo, rozumějte lidstvo, udrželi ve svém vlivu a mají tak před běžnými lidmi řádný náskok v taktice manipulace.

Návrat ke štěstí

Ve shonu a touze všechno stihnout, mnozí ani nezpozorovali, že jen tak mimochodem ztratili sami sebe. Jejich jedinečná osobitost, se kamsi vytratila. Originalita je divným a nebezpečným slovem. Stejně tak i vyjádření vlastního a jedinečného stylu ve všem, co děláme. A kde je pak naše skutečná svoboda? A kdo jsme, když jsme si nechali podsunout posuzování druhých i sebe sama podle značek oblečení a obvodu pasu?

Chcete zpět možnost být šťastní sami se sebou? Chcete umět za sebe promlouvat i jinak než jen slovy? Chcete druhým umět dát najevo, jak úžasní jste, aniž byste museli mluvit? Chcete opět zaujmout okolí svojí originalitou a přestat jen kopírovat trendy, které o vás vůbec nic neříkají?

Stop a od teď jinak!

Mark Twain pravil, že pokud jste se ocitli na straně většiny, je nejvyšší čas se zastavit a zamyslet. Pojďme tedy spolu na to!

Móda a věci kolem vás mohou podpořit ve vaší kráse, individualitě, jedinečnosti, originálnosti, ukázat všechny vaše přednosti a nádherně v souladu s vámi promlouvat k druhým lidem za vás. Přestaňte splývat s davem, honit se na módními trendy, kopírovat slavné a rozlučte se s myšlenkou, že reklama ví, co je pro vás právě dobré. Přestaňte utrácet nesmyslné množství peněz za věci, které pak ani nenosíte nebo o kterých si myslíte, že je musíte mít, protože je mají i ostatní.

Přijďte se s námi zastavit a začít se s módou skutečně kamarádit sami za sebe!

Udělejte změnu

Jsem dlouholetým koučem a provádím lidi cestou k jejich osobní spokojenosti a celkovému životnímu štěstí, které lze nalézt i v tomto hektickém a manipulativním světě. Zápisy ve vašem podvědomí může buď vytvářet okolí, v tomto případě reklama a média a vy můžete být jeho oběťmi nebo se je naučíte vytvářet si sami podle sebe. Společně s Evou Vlachovou, ženou, která se celý svůj život věnuje módě, vyjádření a utváření osobností oblékáním, vám ukážeme úplně jiný pohled na módu i vás samé, než jaký je běžně k mání. Ukážeme vám pohled vedoucí ke spokojenosti, štěstí a opravdovému úspěchu, o kterém nebudete pochybovat vy ani vaše okolí. Přijďte se na náš workshop MYSL a MÓDA, vztah na celý život naučit dívat se na sebe neobyčejnýma očima a na své nákupy očima svého vlastního štěstí. Buďte hrdí na to, jak vypadáte a kým jste!

 

 

Top